Az esemény részletei

2013 tűnt annak az évnek, amikor a jövő visszatért” – írta Adam Harper az Electronic Beats magazinba arról az új underground esztétikáról, amit high-techként határozott meg. A high-tech egyszerre stílus és a produkciós folyamatok természetes következménye, amelyet a ma rendelkezésre álló, a jövőt alapvetően meghatározó technológiák hívnak életre. Míg az analóg technikákkal hagyományosan egyfajta emberi minőség jár együtt, a high-tech a technológiai fennségességet idézi meg. Ha az analóg emberközeli, barátságos, naív, nosztalgikus vagy egészséges, a high-tech sok esetben egy hideg, éles, paranoid vagy dekadens taktikával közelít a modern világ jelenségeinek értelmezéséhez. A high-techhel kapcsolatban gyakran használt kifejezés az „uncanny valley”, az a fajta kellemetlen vagy visszatetsző érzés, amikor az emberi tulajdonságok egy nem organikus, hanem utánzásra programozott mesterséges entitáson figyelhetők meg. A high-tech előrevetíti azt a magas fokú technológiai szervezettséget és közvetítettséget, amely az embernek a világban elfoglalt helyét és képességeinek kihasználását illetően új helyzetet vázol fel. Harper értelmezésében ez az esztétika, közösség vagy előállítási mód szoros kapcsolatot tart fenn azzal a rendszerrel (technokrácia), amelyben a hatalomelosztás a technológiai tudás birtokosainak kedvez. 

A Neuro Gym a Reality Research Festival 2k16 keretében megvalósuló csoportos kiállítás, amelynek résztvevői a digitális technológiák élvonalához tartozó fejlesztések és eszközök (Vive VR headset, 3D nyomtatás/szkennelés/tervezés, kiterjesztett valóság / mixed reality technológiák) felhasználásával dolgoztak ki összetett művészeti projekteket. A kiállításon megjelenő elsődleges művészi stratégia a virtualitás technológiai formációjával van összefüggésben. A virtualitás a jégkorszak művészete óta velünk van, amikor is először törtük meg a közvetlenség természeti törvényét és kezdtünk szimbolikusan gondolkodni, beszélni és megjeleníteni dolgokat, amik nem voltak jelen.


Résztvevő művészek: JIP DE BEER* (NL), CSEH DÁNIEL – HALÁK ANDRÁS LÁSZLÓ, CSISZÁR MÁTYÁS w/ KOVÁCS ZOLTÁN (Meetlab), FRIDVALSZKI MÁRK, KIM LEIGH PONTIN (UK), KOVÁCS GERGŐ, PÁLL TAMÁS, PÁPAY FANNY, PRIBÉK GÁBOR - KOLOZSVÁRI LAJOS, RAVASZ JONATHAN - FILIP RUISL, JELENA VISKOVIC, SZÉCSÉNYI-NAGY LORÁND - SZEKERES ÁGNES (Implausible works)

Megnyitó performance:
VADAS ZSÓFIA TAMARA – GRYLLUS ÁBRIS: Krund ni Ovel

Kurátor: Szilvi Német, Lili Eckhardt
Kiállítás design: Studio Nomád
DJ: Filip Ruisl

A kiállítás hétvégén (október 22-23.) reggel 10h és 21h között, minden hétköznap 15h és 21h között tart nyitva.